Březen 2014

Hubnutí - aneb. nikdy není pozdě začít

4. března 2014 v 13:03 | K.W. |  Cvičební plány

Tak jako já si dávám obrovské naděje, že se stihnu do květnové maturity vše naučit, i vy můžete chršit optimismem, týkajícího se hubnutí do plavek. Je ale nejvyšší čas se obout do cvičení a nezahálet, přeci jen nacházíme na teploměru každý den o stupínek víc, vyhlížíme jaro a lidé na ulicích už nás šokují svýma sukýnkama, kraťáskama a světříčkama... no, nechť je jejich imunita dostatečně silná.

Jelikož "pokročilí" ve fitness už vědí, co a jak, chtěla bych se tímto článkem zaměřit hlavně na začátečníky. Na ty z vás, kteří celý rok nic extra nedělali a nyní se přemlouvají, že by rádi měli o chloupek hezčí postavu u letního bazénku/moře. Zaměříme se nejpre na hubnutí, jako celek, potom na jednotlivé partie.


Omlouvám se těm, kteří máte mé články o cvičení načtené, ale musím se v něčem opakovat kvůli tomu, že se mě řada lidí stále ptá na to, co už tu jednou padlo. Nevadí :), jdeme na to!

Jestliže chceš zhubnout tělo jako celek a jsi úplný začátečník z neználkova, určitě můžeš mít takové ty předtuchy, jaká bude cvičení makačka, že tě to nebude bavit, ale budeš se muset stokrát nutit, protože chceš nejen v létě vypadat líp. Nemusíš ale denně umírat ve svalových křečí a s nadávkami plavat ve stokách potu. I já tenhle "šok" svému tělu ukázala a přestože byl zezačátku velmi pozvolný, tělo to poznalo a začalo se měnit i když jsem cvičila mírně a zlehka. Pro hubnutí celého těla platí pro začátek jedno velmi důležité pravidlo - musíš se potit! A teď příjde na řadu to spoustakrát omílané slovíčko - kardio cvičení. Nedivte se, že je to tak moc skloňované slovo mého blogu, je to prostě cvičení, s nímž zaručeně budete hubnout. Znovu opakuji, patří do něj vlastně jakákoliv aktivita, která u vás docílí produkování potu, zadýchávání, zrychlený tep srdce, například: běhání, skákání přes švihadlo, rotoped, plavání, aerobic, i jiné tance, skákání na místě. Pokud chcete kardio cvičit doma, doporučuji na youtube hledat a hledat:) Nejsem člověk, co vám bude diktovat, co máte cvičit. Takové lidi byste ani poslouchat neměli. Měli byste si vytvořit vlasní sestavu videí, které vás něčím zaujmou, budou vás ty cviky bavit, zasmějete se u nich, pobavíte. Nebudete se k nim pak muset tak moc nutit. Je to jen na vás, proto si to vytvořte tak, aby ste si fitness nezprotivili. A jak často kardio cvičit? Pomaloučku zlehounka si můžete dávat třeba 10 minut kardia obden. Pokud se s tím vaše tělo popere snadno a zjsitíte tak, že máte navíc, přihoďte si dalších 10 minut navíc. Velmi důležitá na cvičení je pravidelnost. Cvičte klidně krátkou dobu, jen aby se vaše tělo zahřálo a vy ste se začali potit, zadýchávat. To ale opakujte v pravidelném režimu buď každý den nebo obden... Jakmile tělo uvedete do jakého si pravidelného cvičebního chodu, začnete spalovat a hubnout i ve chvílích, kdy třeba jen rychle půjdete na autobus apodobně. Vaše tělo si zvykne na to, že cvičíte a bude si myslet, že cvičíte i když necvičíte :D jestli mi dobře rozumíte. Jakmile mu nastolíte nějaký pravidelný pohybový rytmus, začnete se pomalu měnit ;)

(na youtube hledejte cvičební videa pomocí dvousloví: cardio workout)

DOPORUČUJI: (Každým videem vám chci ukázat navíc i radu, pointu, zpestření!)


Tohle video zahrnuje klasické kardio cviky jako je například úplně ten první převzatý od Jillian Michaels, nebo kliky apodobně. Chci vám jím ale naznačit jeden fakt: pokud v cvičebním videu narazíte na cvik, který vás nebaví, nejde vám, vztekáte se nad ním a znechucuje vám celé cvičení, prostě ho nedělejte! Šoupněte místo něj cvik, který vás v minulém cvičení bavil, nebo prostě jakýkoliv pohyb vás napadne - můžete třeba skákat na místě "přes neviditelné švihadlo". A až ten váš neoblíbený cvik přejde, začnete opět cvičit podle "trenérky". A kdo má rád challenge, může se postupně prokousávat k tomu, že mu cvik půjde čím dál tím líp. Naznačuji to proto, že já nenávidím kliky, proto je prostě nedělám a vesele si cvičím prvek z baletního videa o 2 odkazy níž. ;) :D


Nyní vám sem hážu video od mé oblíbenkyně Cassey. Nemám jí až tak ráda z toho důvodu, jak mluví a podle mě tak nějak "ječí", ale opravdu mě baví její cvičební plány. Jsou zvladatelné, často zábavné, a splňují svůj účel. Tímto videem vám chci naznačit, že je na youtube hromada takových "trenérek". Stačí jen zabrouzdat po internetu. Určitě znáte například Jillian Michaels.


Tímto posledním videem vám dokazuji, že na youtube jsou velmi hravá kardio videa, mezi kterými si snadno vyberete ty, které vás baví. V tomto videu si například zahrajete na baletku, kardio je tu zaoblené do baletních pohybů, a přesto, že se vám to může zdát lehké, uvidíte, jak se pořádně na konci spotíte. Přeci jen to má 30 minut. Hrozně mě tohle baletní kardio baví z toho důvodu, že je mírně vtipné a mírně si u něj připadám tak nějak jako opravdová baletka, zkuste to :)


Pokud máte problém pouze s nějakou partií, můžete podpořit její hubnutí kardio cvičením, které bude více zaměřené na to místo, které chcete + můžete popohnat efekt posilováním http://kler-wonder.blog.cz/rubrika/konkretni-partie. Existuje ale mraky videí, proto brouzdejte na youtube a zadávejte třeba: abs and cardio workout (pro cvičení břicha), leg and cardio workout (nohy)... Důležité je, abyste k posilování určité partie zařazovali kardio. Střídání si můžete volit sami. Ale doporučuji kardio cpát na začátek (na zahřátí a rozproudění) a potom mezi každý nebo každé dva posilovací cviky. Dále úplně nakonec.

DŮLEŽITÉ!

Jestli jsi začátečník, nenuť se do žádných umíracích akcí. Jakmile tě to cvičení nebaví, buď najdi lepší workout, nebo prostě přestaň, jdi si místo domácího cvičení třeba zaplavat, zatancovat, co máš ráda,... jak říkám, kardio má různé druhy a vlastně při jakémkoliv sportu, při kterém se potíš, provádíš kardio workout. Ve fitness je nejdůležitější abys dělala co tě baví a uvidíš, že pokud se překonáš a začneš cvičit, tělo ti to oplatí pro mě tím nejdůležitějším - tím, že se ti během cvičení v těle probouzejí hormony štěstí a začneš mít dobrou náladu, opravdu to funguje :)

+


K hubnutí je opravdu důležitá strava. Né ale v tom smyslu, že se budete živit pouze semínky a vodou! Nejdůležitější je se nepřejídat - jíst menší porce hodně často a hlavně zahrnovat do jídla pestré věci - hodně zeleniny, OKUREK! :D, ovoce, masa, ryb,... vlastně můžete jíst cokoliv, jen je podstatné, abyste to nepřeháněli se sladkým, slaným a uzeným jídlem. Zobněte si ráno na chuť, ale nenatláskejte se tím v 8 večer. Navíc, hodně pijte. Velký kus práce uděláte už jen tím, že si před i po každém jídle dáte sklenku čisté vody a vypijete jí denně třeba 2 litry. Zabrání to celulitidě a pomůže to vypnout a vyhladit pokožku.

A NA ZÁVĚR PAMATUJTE: KAŽDÝ WORKOUT SE POČÍTÁ! :)

a cvičte pro sebe, pro váš dobrý pocit, pro to, abyste se cítili dobře.